تاسیان

تاسیان؛
دلتنگی غریب
غمِ فزاینده
حالتی که در نبود کسی به انسان دست می دهد
.
درزبان کوردی همان شوق دیدار می باشد
وقتی برای مدت طولانی از کسی دور باشی
.
حالتی است که در اولین غروبِ
پس از رفتنِ یک عزیز که مدتی مهمان خانه ما بوده، دست میدهد
هم چنین، اولین غروبی را که کسی از دنیا رفته و جای او خالی است
من خود تاسیانم
منی که از من رفته هرگز برنمی گرده و هرروز انگار روز اول رفتنشه
.
«گویا به حالتی می گویند بعد از مرگ،
سکراتی که بعد از رها شدن جان،
انسان به آن دچار می شود.
شاید مترادف تولد باشد در جهان فانی،
منتها با درکی همه جانبه و غیرقابل اغماض ».

بایگانی

گمگشته ی دیار محبت کجـا رود؟!

جمعه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۵۲ ق.ظ

 

انقد نوشتم و پاک کردم، که دیگه نمی دونم چی بنویسم

نمی دونم «چطور» برات بنویسم

از امیدم به دستهات...

از دلتنگی م برای چشم هات

از انتظارم، برای اومدنت

 

باید بین اینکه حضرت حق شبهای جمعه از بالای عرش ندا می ده

و این کار رو هم تا طلوع فجر ادامه می ده

و هر سائل و تواب و مریض و ستم دیده و محبوس و غم زده ای رو وعده اجابت می ده

و اینکه تموم انبیا و اولیا و شهدا و ملائک و ... جمع می شن کربلا

ارتباطی باشه.نه؟!

 

چرا دارم انقد پیچیده اش می کنم؟!

من حرفِ قشنگ ندارم بزنم

قشنگ هم نمی تونم برات حرف بزنم

من فقط ... درد دارم

دردم هم از تو نیست ... ولی درمانم چرا!

حسین.

.

دارم به حافظ غبطه می خورم

وقتی گفت:

« آن پریشانیِ شب هایِ دراز و غم دل

 همه در سایه گیسوی نگار ... آخر شد »

.

وقتی عنوان رو می نوشتم

حرفهای دیگه ای آماده کرده بودم بزنم

اما باید صادقانه ترین حرفهام رو بزنم بهت

که من

هیچ وقت بهت دل ندادم

و گرچه تو دل از من ربودی

و من از پی تو دویدم

ولی پی تو نه!

پی دل دویدم!

که دل رو ازت پس بگیرم

ولی بی تو، خیری ندیدم از چیزی حسین

حالا این دل خراب و پاره پاره رو ...

این دل معیوب و هر جایی رو گرفتم روی دست

که شاید باز تو لطفی کردی و بردی...

پسرِ مادرم!

پسرِ تنها مردِ عالم!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۵/۱۷
تاسیان ...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی