تاسیان

تاسیان؛
دلتنگی غریب
غمِ فزاینده
حالتی که در نبود کسی به انسان دست می دهد
.
درزبان کوردی همان شوق دیدار می باشد
وقتی برای مدت طولانی از کسی دور باشی
.
حالتی است که در اولین غروبِ
پس از رفتنِ یک عزیز که مدتی مهمان خانه ما بوده، دست میدهد
هم چنین، اولین غروبی را که کسی از دنیا رفته و جای او خالی است
من خود تاسیانم
منی که از من رفته هرگز برنمی گرده و هرروز انگار روز اول رفتنشه
.
«گویا به حالتی می گویند بعد از مرگ،
سکراتی که بعد از رها شدن جان،
انسان به آن دچار می شود.
شاید مترادف تولد باشد در جهان فانی،
منتها با درکی همه جانبه و غیرقابل اغماض ».

بایگانی

که هرچه ساقی ما کرد ، عین الطاف است ...

شنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۷، ۰۱:۰۴ ق.ظ

یکی از کسایی که شدیدا آرزو دارم یه روزی ببینمش "حافظ" هستش

شاید دیوان قیصر و منزوی و فروغ ، بیشتر اوقات کنار دستم باشن و هربار برای رفع خستگی شیرجه بزنم روشون

اما درعوض ، حافظ کسیه که گاهی فقط با یک بیتش تا یه هفته خوشم اصن

کسی که ادبش ، عرفانش،با مرامیش،عاشق پیشگیش و ... همه و همه باهم دوست داشتنیش کرده اما

وقتی فکر می کنم می بینم چیزی که توی حافظ به شدت دوست دارم ، ظرافت نگاهش هست

یعنی اونجوری که دنیا رو میبینه ، اونجوری که به هرچیزی نگاه می کنه ، اون وصفی که از قضایا داره

نگاه کردن به دنیا رو از دریچه نگاهش ، دوست دارم

 

گاهی واقعا آرزو میکنم یه روز شخصا از نزدیک ببینمش

و گاهی از تلاش برای ساختن تصویر ذهنی ام از قیافش ، خسته می شم(دوست دارم بدونم چه شکلیه)

گاهی با خوندن بیتی انقدر به وجد میام که دوست دارم جلوم باشه و محکم بغلش کنم

خلاصه اینکه حافظ جان ! "نفسی وعده دیدارم ده " !!!

امیدوارم یه روز ببینمت

.

میفرماد :

 

اگر فقیه نصیحت کند که عشــق مباز       پیاله ای بدهش گو دماغ را تر کن ..........

 

خلاصه اینکه بعد از فقه چی میچسبه ؟

یک دو پیاله می بی غش ، از صافی چشمات .....

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۲۶
تاسیان ...

نظرات  (۲)

:) اره حتما بخون
اتفاقات کتاب برمیگرده به اوایل بیست سالگی حافظ :) بلایی بوده برا خودش...خاطرخواه هم داشته از همون چهاردرصدی های خودمون :))

خواهش میکنم.
چند سال پیش من کتاب " حافظ ناشنیده پند" نوشته ایرج پزشکزاد خوندم....باعث شد خیلی حس نزدیکی کنم با حافظ و برام ملموس بشه...این کتاب درواقع اقتباسی از دفترخاطرات محمد گلندام،پسر عموی و دوست صمیمی حافظ هست
پاسخ:
واقعا ؟
چه جذاب
حتما تو اولین فرصت می خونمش
ممنون دوستم :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی