تاسیان

تاسیان؛
دلتنگی غریب
غمِ فزاینده
حالتی که در نبود کسی به انسان دست می دهد
.
درزبان کوردی همان شوق دیدار می باشد
وقتی برای مدت طولانی از کسی دور باشی
.
حالتی است که در اولین غروبِ
پس از رفتنِ یک عزیز که مدتی مهمان خانه ما بوده، دست میدهد
هم چنین، اولین غروبی را که کسی از دنیا رفته و جای او خالی است
من خود تاسیانم
منی که از من رفته هرگز برنمی گرده و هرروز انگار روز اول رفتنشه
.
«گویا به حالتی می گویند بعد از مرگ،
سکراتی که بعد از رها شدن جان،
انسان به آن دچار می شود.
شاید مترادف تولد باشد در جهان فانی،
منتها با درکی همه جانبه و غیرقابل اغماض ».

بایگانی

چه باشد ار نفسی ...نظر کنی به دل خستهٔ شکسته دلی

يكشنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۵۶ ب.ظ

 

1. که هنوز من "نبودم" ، که تو در "دلـــم" نشستی ...

 

میگه : " اِبْتَدَاْتَنى بِنِعْمَتِکَ قَبْلَ اَنْ اَکُونَ شَیْئاً مَذْکُورا "

میگم : تـــو رو میگه حسین ! 

.

میگه : "وَیَسَّرْتَ لى تَقَبُّلَ مَرْضاتِکَ "

میگم : اینا همش محض خاطر توعه ... حسین !

.

دعاهای خوب کم نیستن

کمیل و ابوحمزه و ال یاسین و عاشورا،خمس عشر،صحیفه،یا شاهد کل نجوی و ...

دعای عرفه رو اما طورِ دیگه ای دوست دارم

معمولا کنار دستمه

اینطوری وقتی زیـــادی سخت می شه

کتابو باز می کنم و حسین رو می بینم که جانب چپ عرفات ایستاده و به پهنای صورت اشک می باره که :

"اَنْتَ رَبّى 

وَمَلیکُ اَمْرى

اَشْکُو اِلَیْکَ غُرْبَتى وَبُعْدَ دارى .."

که می باره :

"مُنَزِّلَ کـهیَّعَّصَّ وَطـه وَیسَّ وَالْقُرآنِ الْحَکیمِ

اَنْتَ کَهْفى حینَ تُعْیینِى الْمَذاهِبُ فى سَعَتِها

وَتَضیقُ بِىَ الاَْرْضُ بِرُحْبِها"

حسین رو می بینم که قبل رفتن به مسلخ ،

یک به یک چیزهایی که می خواد فدای تو کنه و شکرشون رو بجا بیاره

با چه ظرافتی برات نام می بره!

فرازهای عرفه تماما روضه های مکشوفن 

روضه همیشه آسونش می کنه .

 

2. سلام شرط و شروط من ! ...

 

وضو گرفتم دارم می رم سمت سجاده و فکر می کنم

این وضع رو فقط امام رضا می تونه درست کنه

دل رو فقط خودش می تونه مهربون کنه

رضا کنه .........

دارم به همین چیزها فکر می کنم که زنگ می زنه

بعد از سلام می گه سورپرایز! داری میری مشهد !

یک ساعت بعد که دعا رو دارن شروع می کنن روز و ساعت حرکت رو برام پیام می کنه

همیشه همین قدر راحت بوده

اعتراف می کنم هرجاش سخت بوده ... من سختش کردم .

 

3.  می نویسم براش :

 قبل تر ها همش فکر می کردم این قسمت زیارت امین الله که میگه :

" اللهم فاجعل نفسی مطمئنة بقدرک راضیة بقضائک .." یعنی چی !؟

بعدترش فهمیدم توی زندگی،چی از همه مهمتره

قلب خوشحال !

قلب خوشحال از همه چی مهمتره
.
ایت الله جوادی املی میگفتن " هیچ موجودی از هیچ موجود دیگری راضی نمی‌شود،

مگر به وساطت مقام امام هشتم؛

هیچ انسانی به هیچ توفیقی دست نمی یابد و خوشحال نمی شود،

مگر به وساطت مقام رضوان رضا (سلام الله علیه)؛

و هیچ نفس مطمئنه ای به مقام راضی و مَرضی بار نمی‌یابد،

مگر به وساطت مقام امام رضا!

او نه چون به مقام رضا رسیده است، به این لقب ملقّب شده است!

بلکه چون دیگران را به این مقام می‌رساند، ملقّب به رضا شد"

.

اَنْتَ الَّذى اوَیْتَ .

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۸/۰۵/۲۰
تاسیان ...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی