تاسیان

تاسیان؛
دلتنگی غریب
غمِ فزاینده
حالتی که در نبود کسی به انسان دست می دهد
.
درزبان کوردی همان شوق دیدار می باشد
وقتی برای مدت طولانی از کسی دور باشی
.
حالتی است که در اولین غروبِ
پس از رفتنِ یک عزیز که مدتی مهمان خانه ما بوده، دست میدهد
هم چنین، اولین غروبی را که کسی از دنیا رفته و جای او خالی است
من خود تاسیانم
منی که از من رفته هرگز برنمی گرده و هرروز انگار روز اول رفتنشه
.
«گویا به حالتی می گویند بعد از مرگ،
سکراتی که بعد از رها شدن جان،
انسان به آن دچار می شود.
شاید مترادف تولد باشد در جهان فانی،
منتها با درکی همه جانبه و غیرقابل اغماض ».

بایگانی

چِقَدَر نشانه ی حسرتم ...

چهارشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۸، ۰۵:۴۹ ق.ظ

 

نگفتم برات،

که این روزها آرزوم تنها  یک شب خوابیدنه!

نمیشد بگم چطور حالیه که با بستن چشم هات کابوس شروع بشه و 

با باز کردنشون ادامه پیدا کنه

که چه کشنده است زندگی تو خواب و بیداری

که خوابت بیداری و بیداریت خواب باشه

که ... 

چِقَدَر واژه ندارم برای گفتنش .... بگذریم!

.

 

قبل تر هم از این فراز دعای یا شاهد کل نجوی گفته بودم برات

"اللهم رب الشیاطین و ما اضلت

خدایا ای پروردگار شیاطین و هرکه را گمراه کردند ..."

که گرچه شاید بیشرمانه به نظر برسه

اما هنوز هم، خیالم رو عجیب راحت می کنه

.

 

یک بار هم گفته بودم 

( این حقیقتِ دردناک ، که من خوشبخت بودم

خیلی خیلی خوشبخت

با تموم این ها

با اعتراف و شکر از تموم نعمت هایی که لایقشون نبودم حتی

می خوام بگم

زندگی م ، به شکل غمناکی ،

خالیه !)

حالا که بیشتر بهش فکر می کنم

انگار این منم که از زندگی خالی ام

خیلی خیلی خالی .

.

 

فقط

نمی دونم چرا گریه م می گیره وقتی می گی

فان مع العسر یسرا ...

ان مع العسر یسرا ...

.

 

« هرجا پی ات رفته بودم ، دلتنگ برگشته بودم

آشفته و خسته انگار ، از جنگ برگشته بودم ..»

 

 

 

 

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۸/۰۵/۳۰
تاسیان ...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی