تاسیان

تاسیان؛
دلتنگی غریب
غمِ فزاینده
حالتی که در نبود کسی به انسان دست می دهد
.
درزبان کوردی همان شوق دیدار می باشد
وقتی برای مدت طولانی از کسی دور باشی
.
حالتی است که در اولین غروبِ
پس از رفتنِ یک عزیز که مدتی مهمان خانه ما بوده، دست میدهد
هم چنین، اولین غروبی را که کسی از دنیا رفته و جای او خالی است
من خود تاسیانم
منی که از من رفته هرگز برنمی گرده و هرروز انگار روز اول رفتنشه
.
«گویا به حالتی می گویند بعد از مرگ،
سکراتی که بعد از رها شدن جان،
انسان به آن دچار می شود.
شاید مترادف تولد باشد در جهان فانی،
منتها با درکی همه جانبه و غیرقابل اغماض ».

بایگانی

هستی من....

يكشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۷، ۰۹:۵۰ ب.ظ

1.

همین پارسال شب ولادت بود که گفت

برای اولین بار توی این سالها بود که میگفت

که بعد کلی دوا درمون و نذر و نیاز

آخر نذر حضرت معصومه کرده بوده و ...

 بعدش منو باردار شده

 

 

2.

گریه ام گرفت

درست توی اولین سجده

وقتی از دلتنگی بغضم گرفته بود

فارغ از نقشی که تو عالم داره و جایگاهش

دلم فقط برای خودش تنگ بود

من که چیزی حالیم نیست

فقط میدونستم دلم براش تنگه

و ممنون بودم از خدایی که خلقش کرده

ممنون بودم ....

 

 

3.

گرچه دلم میخواد بساط واژه هامو پهن کنم دم خونت

بعد هی بهونه بتراشم برای از تو گفتن و با تو گفتن

فارغ از پریشونی نوشته

فارغ از سه متری شدن این متن

من اما خیلی دل و دماغ نوشتن ندارم این روزا

گرچه پر از حرفم

فقط اینکه من

می دونم!!!

همه ی "هستی"م رو ...مدیون تو هستم

موسی بن جعفر.....

موسی بن جعفر و فرزندانش ...

 

 4.

از بین همه اما ، این روزا دلم برای سید حمزه سخت تنگه

بشینیم روی پله ها ؛ روبرومون سید حمزه باشه و سمت راست مون سید کریم

تو یس بخونی و من زیر لب باهات زمزمه کنم

گاهی ام حواسم پرتِ سید شه

بعد پیرزنی که کمی اونطرف تر

 چادر گل گلیش رو از روی کتف رد کرده و

پشت گردن گره زده و کمی خمیده راه میره بهم نشون بدی و بگی

قبلتر فلج شده بوده و مدتیه سید حمزه شفاش داده

و اونم هر روز مسیر طولانی رو پای پیاده برای زیارت میاد

بعد سید نگاهی به ما کنه و ...

بلند شیم بریم...

بریم ....

 

 

از همه ی عیدها عیدتر

روز دیدنته ...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۲۴
تاسیان ...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی