تاسیان

تاسیان؛
دلتنگی غریب
غمِ فزاینده
حالتی که در نبود کسی به انسان دست می دهد
.
درزبان کوردی همان شوق دیدار می باشد
وقتی برای مدت طولانی از کسی دور باشی
.
حالتی است که در اولین غروبِ
پس از رفتنِ یک عزیز که مدتی مهمان خانه ما بوده، دست میدهد
هم چنین، اولین غروبی را که کسی از دنیا رفته و جای او خالی است
من خود تاسیانم
منی که از من رفته هرگز برنمی گرده و هرروز انگار روز اول رفتنشه
.
«گویا به حالتی می گویند بعد از مرگ،
سکراتی که بعد از رها شدن جان،
انسان به آن دچار می شود.
شاید مترادف تولد باشد در جهان فانی،
منتها با درکی همه جانبه و غیرقابل اغماض ».

بایگانی

هذَا یَوْمُ الْجُمُعَةِ وَ هُوَ یَوْمُکَ

جمعه, ۲۸ آذر ۱۳۹۹، ۰۴:۲۲ ب.ظ

وَ قَالَ سُبْحَانَهُ  وَ أَهْلُ مَعْصِیَتِی لَا أُویِسُهُمْ مِنْ رَحْمَتِی

إِنْ تَابُوا فَأَنَا حَبِیبُهُمْ

وَ إِنْ دَعَوْا فَأَنَا مُجِیبُهُمْ

وَ إِنْ مَرِضُوا فَأَنَا طَبِیبُهُمْ‏

أُدَاوِیهِمْ بِالْمِحَنِ وَ الْمَصَائِبِ لِأُطَهِّرَهُمْ مِنَ الذُّنُوبِ وَ الْمَعَایِبِ.

 

و فرمود :وَ حُبِّی لِلْمُشْتَاقِینَ _حدیث قدسی_

.

.

فرمود :

إِلٰهِى فَاجْعَلْنا مِنَ الَّذِینَ تَرَسَّخَتْ أَشْجارُ الشَّوْقِ إِلَیْکَ فِى حَدائِقِ صُدُورِهِمْ

ما را از کسانی قرار ده که شاخسارهای اشتیاق به سویت در بوستان‌های سینه‌هایشان استوار و پابرجا شده است

 

وَأَخَذَتْ لَوْعَةُ مَحَبَّتِکَ بِمَجامِعِ قُلُوبِهِمْ

 

وَمِنْ حِیَاضِ الْمَحَبَّةِ بِکَأْسِ الْمُلاطَفَةِ یَکْرَعُونَ :)

و از حوض‌های محبّتت با جام ملاطفت می‌نوشند

 

وَقَرَّتْ بِالنَّظَرِ إِلَىٰ مَحْبُوبِهِمْ أَعْیُنُهُمْ

و دیدگانشان با نظر به محبوبشان، روشنی گرفته

 

إِلٰهِى مَا أَلَذَّ خَواطِرَ الْإِلْهامِ بِذِکْرِکَ عَلَى الْقُلُوبِ !

خدایا، چه لذّت‌بخش است در دل‌ها خاطرات الهام گرفته از یادت 

 

وَمَا أَطْیَبَ طَعْمَ حُبِّکَ ! وَمَا أَعْذَبَ شِرْبَ قُرْبِکَ،

 

فَأَعِذْنا مِنْ طَرْدِکَ وَ إِبْعادِکَ، وَاجْعَلْنا مِنْ أَخَصِّ عَارِفِیکَ،

وَأَصْلَحِ عِبَادِکَ، وَأَصْدَقِ طَائِعِیکَ، وَأَخْلَصِ عُبَّادِکَ،

یَا عَظِیمُ یَا جَلِیلُ، یَا کَرِیمُ یَا مُنِیلُ، بِرَحْمَتِکَ وَمَنِّکَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ._الثانیة عشرة مناجاة العارفین_

 

چقدر چقدر چقدر عشقه این مناجات

چقدر دور از فهمه منِ گنگه

اما همین فهم قلیل هم چه لذتی داره

برای حظ کامل ولی باید همه اش رو خوند :)

.

می دونی گاهی، امیدت رو از همه چی می برن

حتی از امید!

چه خوبه بی چیزی

وقتی[فکر می کنی] چیزی هست که بتونی بهش چنگ بزنی

نمی دونی چقدر دور می افتی

وقتی چیزی جز "بی چیزی" نداری... نمی دونی چقدر تنگ تو رو به آغوش گرفته

نمی دونی

.

من نمی خوام

نمی خوام قید عاقبت بخیری رو حتی بزنم

نه که نمی تونم بیخیال همه رویاها و قله هایی که برای خودم ساخته بودم بشم،نه!

مدتهاست از اونها گذشتم

حتی جهنمِ ندیدن و نبودن باهاشون که بالاترین جهنمه هم

اونطور که بااااید منو به حرکت درنمیاره حتی! :)

من فقط نمی تونم ببینم اون منتظر و امیدواره

و من پشت کنم به چشم انتظاری و امیدش

که همه حرف همونه که حافظ فرمود

که من دلشده این ره نه به خود می‌پویم...

.

بارها گفته‌ام و بار دگر می‌گویم

که من دلشده این ره نه به خود می‌پویم

 

در پس آینه طوطی صفتم داشته‌اند

آن چه استاد ازل گفت بگو می‌گویم

 

من اگر خارم و گر گل چمن آرایی هست

که از آن دست که او می‌کشدم می‌رویم

 

دوستان عیب من بی‌دل حیران مکنید

گوهری دارم و صاحب نظری می‌جویم

 

گر چه با دلق ملمع می گلگون عیب است

مکنم عیب کز او رنگ ریا می‌شویم

 

خنده و گریه عشاق ز جایی دگر است

می‌سرایم به شب و وقت سحر می‌مویم

 

حافظم گفت که خاک در میخانه مبوی

گو مکن عیب که من مشک ختن می‌بویم

.

+

هدیه.برای من.و برای تو.برای مای ناامید...

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۹/۰۹/۲۸
تاسیان ...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی