تاسیان

تاسیان؛
دلتنگی غریب
غمِ فزاینده
حالتی که در نبود کسی به انسان دست می دهد
.
درزبان کوردی همان شوق دیدار می باشد
وقتی برای مدت طولانی از کسی دور باشی
.
حالتی است که در اولین غروبِ
پس از رفتنِ یک عزیز که مدتی مهمان خانه ما بوده، دست میدهد
هم چنین، اولین غروبی را که کسی از دنیا رفته و جای او خالی است
من خود تاسیانم
منی که از من رفته هرگز برنمی گرده و هرروز انگار روز اول رفتنشه
.
«گویا به حالتی می گویند بعد از مرگ،
سکراتی که بعد از رها شدن جان،
انسان به آن دچار می شود.
شاید مترادف تولد باشد در جهان فانی،
منتها با درکی همه جانبه و غیرقابل اغماض ».

بایگانی

من تو را دوست نمی دارم اگر بگذاری *

دوشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۴۱ ب.ظ

 

با گریه اومد پیش مادرش

زیاد دیده بودم بچه ها بیان پیش مادرشون و بخوان زخم شون رو

یا جایی که درد می کرد رو نشون مادرشون بدن

اما به شکل جالبی ، اون اصرار داشت جایی که بهش خورده بود رو به مادرش نشون بده

مادرش جایی که درد می کرد رو نوازش می کرد و می گفت که اشکال نداره

اما اون اصرار داشت اون جای بخصوص ، که زخمی ش کرده بود رو نشون مادرش بده

آخر هم دست مادرش رو گرفت و برد تا جای مورد نظر ، و با انگشت کوچیکش اشاره کرد که : اینجا !

خوردم به اینجا !

بعد هم گریه کنان دوید بغل مادرش و ، اصرار که بغلم کن

و تا مادرش بغلش نکرد آروم نشد ...!

 

دوست داشتم مثل اون بچه ، دستت رو بگیرم ببرم

دونه دونه نشون بدم به کجا زدم خودم رو ،

که اینطور زخم برداشتم ...

که اینطور درد دارم !

بعد هم آروم نگیرم تا ...

بچه ها خوب معلم هایی هستن 

.

.

 

" فَقَدْ اَقامَتْنى -یارَبِّ- ذُنُوبى مَقامَ ‏الْخِزْىِ بِفِنآئِکَ

 فَاِنْ سَکَتُّ لَمْ ‏یَنْطِقْ عَنّى اَحَدٌ

 وَ اِنْ شَفَعْتُ فَلَسْتُ بِاَهْلِ الشَّفاعَةِ

 

ای پروردگار من ! گناهانم مرا به آستان تو در جایگاه رسوایی به پا داشته

پس اگر خاموش مانم ، کسی از من سخن نمی گوید

و اگر شفیع طلبم ، شایسته شفاعت نیستم " دعای 31 صحیفه علی بن الحسین .ع. "

.

 

" برای زخمیِ راه ، التیـــام لازم نیست ؟!!!" 

.

 

 * وَهذا مَقامُ عَبْدٍ ذَلیلٍ اعْتَرَفَ لَکَ بِالتَّوْحیدِ  این است جایگاه بنده خواری که برای تو به یگانگی اقرار کرد

 

  وَ اَقَرَّ عَلى نَفْسِهِ بِالتَّقْصیرِ فى اَداَّءِ حَقِّکَ  و برای خویش به کوتاهی در ادای حق تو ...  "جوشن صغیر "

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۸/۰۳/۲۷
تاسیان ...

نظرات  (۱)

اون ادمایی که روحمون رو،قلبمون رو و اعتمادمون رو زخمی کردند هم نشون بدیم...
نه برای تلافی نه
فقط برای بغلِ خدا و مرهم گذاشتن روی زخم هامون


پاسخ:
البته 
 
گرچه ما که هرچی زخم خوردیم از غیر تهش رسیدیم به اینکه 
 
همش تقصیر خودمونه و حقمونه و ... اصلا کسی که "غیری" رو دید که بخواد ازش ناراحت بشه یا نشه ، حقشه و ... اینا :))
 
ولی خب سامع الشکایا ست و ....مااااااام که شاااااکی ِ عالم 
 
:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی