تاسیان

تاسیان؛
دلتنگی غریب
غمِ فزاینده
حالتی که در نبود کسی به انسان دست می دهد
.
درزبان کوردی همان شوق دیدار می باشد
وقتی برای مدت طولانی از کسی دور باشی
.
حالتی است که در اولین غروبِ
پس از رفتنِ یک عزیز که مدتی مهمان خانه ما بوده، دست میدهد
هم چنین، اولین غروبی را که کسی از دنیا رفته و جای او خالی است
من خود تاسیانم
منی که از من رفته هرگز برنمی گرده و هرروز انگار روز اول رفتنشه
.
«گویا به حالتی می گویند بعد از مرگ،
سکراتی که بعد از رها شدن جان،
انسان به آن دچار می شود.
شاید مترادف تولد باشد در جهان فانی،
منتها با درکی همه جانبه و غیرقابل اغماض ».

بایگانی

مردن ، نه از سَر ِ عادت ...

يكشنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۷، ۰۱:۲۱ ق.ظ

میدونی

آدم از یه جایی به بعد به "جاموندن" ، عادت میکنه

در واقع آدمی خیلی زود به همه چی عادت می کنه

و شاید بشه گفت یکی از پست ترین پستی های نفس ، همین عادته

عادت ، مرگیه که فهمیده نشده ... یا باور نشده

عادت در بهترین شکل خودش اگر عادت به خوبی ها هم باشه ، باز پَسته !

که مردان خدا ... اونهایی که وصل و اتصالی دارن

به تبعیت از مولا و رب خودشون هر لحظه با عشق نفس می کشن و هر لحظه وجود جدید و کار جدیدی دارن

[ گرچه در ظاهر ، چیزی تغییر نکنه و گرچه هر روز کارهای روز قبل رو انجام بدن ( اونهم با نظمی شگفت انگیز ! ) ]

که خدای اونها هر لحظه با عشق ، هستی بخش ِ اونهاست ... نه از سر ِ عادت !!!

.

نشستم مثل مرگ ، خیره شدم به جریان زندگی توی این ماه

نشستم و مقهور ِ کمی توشه و طویل بودن راه و دوری سفر و عظمت امر شدم

با فهم (ناقصم) از مقصد در خودم فرو رفتم و حیرت زده ، چپ و راست رو نگاه می کنم و انگار

منتظرم تا معجزه ای بشه !

با علم به اینکه حتی برداشتن یک قدم معجزه است ، ناراضی و فریب خورده از نفس ، نشستم و منتظرم طی معجزه ای 

یک شبه راه صد ساله برم ...

و من صد ساله منتظر همچین شبی هستم !!!!

.

فکر می کنم ندیدن ، نپذیرفتن و باور نکردن "مرگ" و بطور اعم تر "معاد " ،

ریشه تمام بدی ها باشه ، مِن جمله عادت

آدمی که مرگ رو باور کرده طبعا نمی تونه هر روز از سر عادت بیدار شه ، کار کنه ، بخوره ، بخوابه ، زندگی کنه ..

و هر لظحه در پی درانداختن طرحی نو هست ...

.

بیا مرگ رو باور کنیم ...

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۰۶
تاسیان ...

نظرات  (۲)

هر فکری که اون فکر نیست :)

تفکر بعضی ها زندگیشون رو چند سالی عقب جلو می کنه ...
فکری که منشأ اثره ... منشأ حرکته ... 
خیلی ها مثل میشینن کلی فکر می کنن تهش جز یه مشت تخیل نصیبشون نمیشه
و چقدر باریکه مرز بین تفکر و تعقل با تخیل... با توهمِ تفکر ...


تا قبل اینکه بخونم جمله رو گفتید سید مرتضی یاد سیدمرتضای بزرگ افتادم (برادر سید رضی)
:)




  
پاسخ:
بله درسته
فکری منجر به حرکت میشه :)

 اتفاقا یکی از چیزایی که مدتیه فکرم رو درگیر کرده همین موضوع تفکره

به جمع بندی جامعی نرسیدم که 100درصد کاربردی باشه برام

ولی بطور کلی بنظرم میاد اصلاح اصول عقاید بطور کلی و مطالعه ترجمه جهان از زبان انسان کامل

 کمک خیلی بزرگی میکنه به بهبود روند تفکر و رسیدن به مدل استاندارد تفکر چون بقول فرمایش شما مرز باریکیه بین تفکر و ...

ممنون از نظرتون .
می گفت به ممات فکر کن تا حیات پیدا کنی ... 
پاسخ:
فکر کردن تنها جواب نمیده

بقول سید مرتضی :
هنر آنست که "بمیری" پیش از آنکه بمیرانندت
و مبدا و منشا حیات آنانند که چنین مرده اند

دلمون تنگ شد واسه سید...
این سید مرتضی خودش استاد کشتن ِ قبل مردنِ اصن
همه شهدا البته ... :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی