تاسیان

تاسیان؛
دلتنگی غریب
غمِ فزاینده
حالتی که در نبود کسی به انسان دست می دهد
.
درزبان کوردی همان شوق دیدار می باشد
وقتی برای مدت طولانی از کسی دور باشی
.
حالتی است که در اولین غروبِ
پس از رفتنِ یک عزیز که مدتی مهمان خانه ما بوده، دست میدهد
هم چنین، اولین غروبی را که کسی از دنیا رفته و جای او خالی است
من خود تاسیانم
منی که از من رفته هرگز برنمی گرده و هرروز انگار روز اول رفتنشه
.
«گویا به حالتی می گویند بعد از مرگ،
سکراتی که بعد از رها شدن جان،
انسان به آن دچار می شود.
شاید مترادف تولد باشد در جهان فانی،
منتها با درکی همه جانبه و غیرقابل اغماض ».

بایگانی

بهشت من! تــو کجایی ؟!

جمعه, ۹ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۰۷ ب.ظ

عَنْ مُوسَى بْنِ بَکْرٍ قَالَ:

کُنَّا عِنْدَ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع فَقَالَ رَجُلٌ فِی الْمَجْلِسِ أَسْأَلُ اللَّهَ الْجَنَّةَ

 فَقَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع أَنْتُمْ فِی الْجَنَّةِ فَاسْأَلُوا اللَّهَ أَنْ لَا یُخْرِجَکُمْ مِنْهَا

فَقُلْنَا جُعِلْنَا فِدَاکَ نَحْنُ فِی الدُّنْیَا

فَقَالَ أَ لَسْتُمْ تُقِرُّونَ بِإِمَامَتِنَا

قَالُوا نَعَمْ

فَقَالَ هَذَا مَعْنَى الْجَنَّةِ الَّذِی مَنْ أَقَرَّ بِهِ کَانَ فِی الْجَنَّةِ

فَاسْأَلُوا اللَّهَ أَنْ لَا یَسْلُبَکُم‏

 

_المحاسن/ج1/باب29_

 

 امام صادق .ع. به کسی که در مجلس ایشان آرزوی بهشت کرد فرمود :

شما اکنون در بهشت هستید ، پس از خدا بخواهید که شما را از بهشت بیرون نکند .

گفتند : جانهای ما به فدای شما ما در دنیا هستیم ( هنوز وارد بهشت نشده ایم )

فرمودند : آیا شما به امامت ما معترف نیستید ؟!

گفتند : چـرا !

حضرت فرمودند : مقصود از بهشت همین امامت است که هر کس به آن اقرار نماید در بهشت می باشد

پس از خـدا بخواهید این را از شما نگیرد . 

 

 

دریا چشمان توست

وقتی به من می نگری

و من غرق می شوم ، در محض ِ نگاهت !

.

+

نوشته بود "...مثل المومن المخلص کمثل الماء..."

این وصف من رو یاد تو مینداخت

این دقیقا وصفی بود که همیشه توی خودم تورو باهاش وصف می کردم!

تو برام مثل آب بودی که وقت تشنگی سیرابم می کرد

مثل آب بودی که وقتی کثیف میومدم پیشت تمیز برمی گشتم

مثل آب بودی که همه بدیارو با خودت می شستی و می بردی

آب وصف دقیقیه درباره مومن ...

همه چیو تر و تمیز میکنه تحویلت میده

شیشه غبار گرفته نگاهتو میشوره و دنیارو رو طوری که "هست" نشونت می ده

و تو توی دایره امنی که دور خودش درست کرده می تونی خودت باشی ... بدون نیاز به نقابی !

برخلافش آدم های به اصطلاح مومنی هم دیدم که پیششون هیچ حس امنیتی نیست

فک میکنن خداهم مثل اونا بنا رو گذاشته روی "مچ گیری" !

همش درحال مچ گیری ان

حالا مچ خودشون یا خلق الله

و این فرقی بود که بعد از دیدن تو متوجه اش شدم

 

نمی دونی چقدر نیاز دارم این روزها

که بیام پیشت و با کلامت...با کلماتت...با لحنت...با نگاهت حتی...

همه این چیزای کثیفی که درومو گرفته بشوری و تمیز تحویلم بدی

خوب میشد فقط اگر من ...اگر من ............

.

.

.

.

+

 

اگه من ، با دعا انتظار بکشم

می تونم کسی رو که دلتنگشم 

دوباره ببینم ؟!

 

این واسه زندگیته

اگه از انتظار دست بکشی

درد جدایی می کُشدت

برا همین باید انتظار کشید ...

   

 

 

" دیده انتظار را دام امید کرده ایم ..."

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۹/۰۳/۰۹
تاسیان ...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی