تاسیان

تاسیان؛
دلتنگی غریب
غمِ فزاینده
حالتی که در نبود کسی به انسان دست می دهد
.
درزبان کوردی همان شوق دیدار می باشد
وقتی برای مدت طولانی از کسی دور باشی
.
حالتی است که در اولین غروبِ
پس از رفتنِ یک عزیز که مدتی مهمان خانه ما بوده، دست میدهد
هم چنین، اولین غروبی را که کسی از دنیا رفته و جای او خالی است
من خود تاسیانم
منی که از من رفته هرگز برنمی گرده و هرروز انگار روز اول رفتنشه
.
«گویا به حالتی می گویند بعد از مرگ،
سکراتی که بعد از رها شدن جان،
انسان به آن دچار می شود.
شاید مترادف تولد باشد در جهان فانی،
منتها با درکی همه جانبه و غیرقابل اغماض ».

بایگانی

با گریه می نویسد ...

دوشنبه, ۲۹ آذر ۱۴۰۰، ۰۹:۰۳ ب.ظ

 

امشب بعد سالها و برای اول بار،معنی این شعر مصدق رو «فهمیدم»

 

تو به من خندیدی و نمی دانستی
من به چه دلهره از باغچه همسایه سیب را دزدیدم
باغبان از پی من تند دوید
سیب را دست تو دید
غضب آلود به من کرد نگاه
سیب دندان زده از دست تو افتاد به خاک
و تو رفتی و هنوز،
سالهاست که در گوش من آرام آرام
خش خش گام تو تکرار کنان می دهد آزارم
و من اندیشه کنان غرق در این پندارم
که چرا باغچه کوچک ما سیب نداشت

.

بعد

دلم برای خودم سوخت

خودِ بعد از... عاشق تو شدنم :)

.

همیشه فکر میکردم خیلی مهمه عاشق کی و چی باشی

فک میکردم عشق باید منطق داشته باشه

به خودم که اومدم...نه عشقم منطق سرش میشد

نه حرفا و فکرایی معشوق رو زیر سوال میبرد مهم بود

دیشب با گریه خوابم برد

با ناراحتی و درد بینهایتی

برای اولین بار تو زندگیم از امام رضا ناراحت بودم

اگر اون لحظه جونی داشتم برم حرم،حتما دعوام میشد

حتی از امام رضام ناراحت شدم...از تو ولی هنوز نتونستم ناراحت بشم

از همه داره بدم میاد...یا دلگیرم و ناراحت...یا مایل به بیزاری

چرا از تو بدم نمیاد ...هوم؟!

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۹/۲۹
تاسیان ...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی