تاسیان

تاسیان؛
دلتنگی غریب
غمِ فزاینده
حالتی که در نبود کسی به انسان دست می دهد
.
درزبان کوردی همان شوق دیدار می باشد
وقتی برای مدت طولانی از کسی دور باشی
.
حالتی است که در اولین غروبِ
پس از رفتنِ یک عزیز که مدتی مهمان خانه ما بوده، دست میدهد
هم چنین، اولین غروبی را که کسی از دنیا رفته و جای او خالی است
من خود تاسیانم
منی که از من رفته هرگز برنمی گرده و هرروز انگار روز اول رفتنشه
.
«گویا به حالتی می گویند بعد از مرگ،
سکراتی که بعد از رها شدن جان،
انسان به آن دچار می شود.
شاید مترادف تولد باشد در جهان فانی،
منتها با درکی همه جانبه و غیرقابل اغماض ».

بایگانی

اعترفات شبانه...

پنجشنبه, ۹ آذر ۱۴۰۲، ۰۹:۴۷ ب.ظ

«مشاهده»،اتفاق مبارکیه

که توی دل خودش،قبل و حال و بعد رو داره

توی ذاتش اتفاقیه از جنس «شدن»

نه نگاه صرف،با دو حدقه چشم

حرف از نگاه کردن نمیکنم!

حرف از «دیدنه»!!!

وقتی میبینی و درست میبینی و واقعیت رو میبینی

و صحنه عوض میشه...

حالا، این روزا و شبها

کارم مشاهده کردن هست!

و دیدن...

و شکستن از مشاهده ی مشهود!

و عوض شدن صحنه

و شکر از ربوبیت رب ، که با رحمتش جلو اومد

و قبل مردن لجنزار درونو نشون داد

و فرصت جبران و تزکیه اش رو داد...

اعتراف امشب باشه از سخت ترین اعترافات

و شهادت های خودم، علیه «من»

اینکه این من... خودخواه تر از این بود که عاشق صادقی باشه

خالص باشه

کامل باشه

که اون خودشو بیشتر از معشوق میخواست

تمام هیاهوش و شورش هاش هم سر همین حفظ تمامیت خودش بود

خر و خرما رو باهم خواستن

عشق و.... خودخواهی!

چه تضاد ناسازگاری!

تمام حرف شاید همین باشه!

تمام ماجرا شاید از اینجا آب بخوره..‌

که دل خواست عاشقی کنه

و «من» نذاشت..‌

و حالا دل و من هردو ضایع شدن

نمیدونم چرا باز یاد این بیت قدیمی افتادم

شاید فهم امروزم رو مدیون اعترافات دروغینم در قالب این شعر بودم

لاف عشق و گله از یار؟! زهی لاف دروغ!

عشق بازانِ چنین... مستحق هجرانند!!!؛

اینبار اگر فرصتی باشه... خالص تر... بدون من...

عاشقی خواهم کرد...

.

لک الجمد علی حسن بلائک...

چه راه درازی اومدم....

راه درازی من رو اوردی...

دست خالی برم نگردون...

نگاهم کن!

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۹/۰۹
تاسیان ...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی