تاسیان

تاسیان؛
دلتنگی غریب
غمِ فزاینده
حالتی که در نبود کسی به انسان دست می دهد
.
درزبان کوردی همان شوق دیدار می باشد
وقتی برای مدت طولانی از کسی دور باشی
.
حالتی است که در اولین غروبِ
پس از رفتنِ یک عزیز که مدتی مهمان خانه ما بوده، دست میدهد
هم چنین، اولین غروبی را که کسی از دنیا رفته و جای او خالی است
من خود تاسیانم
منی که از من رفته هرگز برنمی گرده و هرروز انگار روز اول رفتنشه
.
«گویا به حالتی می گویند بعد از مرگ،
سکراتی که بعد از رها شدن جان،
انسان به آن دچار می شود.
شاید مترادف تولد باشد در جهان فانی،
منتها با درکی همه جانبه و غیرقابل اغماض ».

بایگانی

جان به غم هایش سپردم نیست آرامم هنوز ...

شنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۶، ۰۵:۳۸ ب.ظ

 

پیچش ریسمان غم ، دور قلبم

و انعکاس یکباره ی " .. و عسی ان تکرهوا شیا و هو خیر لکم و عسی ان تحبوا شیا و هو شر لکم ..."

و انعکاس هزاااار باره ی " ... والله یعلم و انتم لا تعلمون " ...

و انعکاس تصویرت در ذهنم

و انعکاس یادت در دلم

و انعکاس صدات در گوشم ...

و دلی که میخوام با دونستن تو و ندونستن خودم آرومش کنم

دلی که بونه میگیره

دلی که از دوریت بونه های بیربط و باربط میگیره

و نامه ی تو که :

صراطِ ، حبل ِ ،بشیره ، سراج ِ ، کریم ِ ،نوره ، هادی ِ ، شفاءِ ،ذکره ....

بهش چنگ میزنم

ورق میزنم و دنبال تو میگردم

دنبال خودم میگردم

تصویر مبهمی از من ... تصویر مبهمی از تو ... تصویر مبهمی از دنیا ...پشت پرده ای از اشک ....

( دلم باید یقین کنه چیزی که میخوام و نمیخوای .... واسه اینه که تو میدونی و من...

واسه اینه که تو دوسم داری و من ....

من راضی میشم....راضی می...

ینی...

راضی کن دلمو

رضا کن وجودمو

رضا

رضا

ر ض ا ........... )

.

( می فرماید : " و علی الله ِ قصدُ السبیل ... " *

و کلمه ی " قصد" به معنای استقامت ِ راه است . یعنی راه آنطور مستقیم باشد

که در رساندن سالک ِ خود به هدف ، قیوم و مسلط باشد

و اضافه آن به سبیل ، اضافه صفت به موصوف خویش است

بنابراین قصد السبیل به معنای "سبیل ِ قاصد " است !

و مقصود از "بر خداست قصد سبیل" اینست که بر خدا واجب است

که سبیل ِ قاصد و راه مستقیم را برای بندگانش معین کند تا آن راه ایشان را به سعادت و فلاح بکشاند )

 

* نحل-9 / از کتاب المیزان

.

وَ أَنَا أَقُولُ کَمَا قَالَ عَبْدُکَ ذُو النُّونِ‏ حِینَ تُبْتَ عَلَیْهِ وَ نَجَّیْتَهُ مِنَ الْغَمِّ،

رَجَاءَ أَنْ تَتُوبَ عَلَیَّ وَ تُنْقِذَنِی مِنَ الذُّنُوبِ یَا سَیِّدِی‏

لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَکَ إِنِّی کُنْتُ مِنَ الظَّالِمِینَ‏.

خواهم شدن به میکده گریان و دادخواه

کز دست غم خلاص من آنجا مگر شود...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۲/۱۹
تاسیان ...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی