تاسیان

تاسیان؛
دلتنگی غریب
غمِ فزاینده
حالتی که در نبود کسی به انسان دست می دهد
.
درزبان کوردی همان شوق دیدار می باشد
وقتی برای مدت طولانی از کسی دور باشی
.
حالتی است که در اولین غروبِ
پس از رفتنِ یک عزیز که مدتی مهمان خانه ما بوده، دست میدهد
هم چنین، اولین غروبی را که کسی از دنیا رفته و جای او خالی است
من خود تاسیانم
منی که از من رفته هرگز برنمی گرده و هرروز انگار روز اول رفتنشه
.
«گویا به حالتی می گویند بعد از مرگ،
سکراتی که بعد از رها شدن جان،
انسان به آن دچار می شود.
شاید مترادف تولد باشد در جهان فانی،
منتها با درکی همه جانبه و غیرقابل اغماض ».

بایگانی

نامه ای به دوست...

پنجشنبه, ۶ خرداد ۱۴۰۰، ۰۲:۴۱ ق.ظ

نمیدونم دقیقا چطور میشه شوق و عشق به کسی رو به بند واژه ها کشید

شاید باید فقط پناه برد به کلام خودشون

که:

«بِأَبِی أَنْتُمْ وَ أُمِّی وَ نَفْسِی 

کَیْفَ أَصِفُ حُسْنَ ثَنَائِکُمْ؟!»

اینه که نمیخوام و نمی تونم از احساسم به سید کریم بنویسم

همینقدر بگم که اولش به امید زیارت حسین میرفتم ری

می رفتم کربلامو ازش بگیرم، ولی بعدش به خودم اومدم دیدم

هربار خواستم برم کربلا قبلش رفتم زیارتش چون دلتنگش میشدم

هربار خواستم برم مشهد الرضا رفتم دیدنش چون میترسیدم برنگردم و 

آخرین دیدارو از دست بدم

که تنها دلبستگی و وابستگی و تعلق ام توی این شهر فقط و فقط و فقط سیده!

نه حتی خانواده و دوستا و هرچیزی که سالها اینجا باهاش مأنوس بودم!

تنها ترسم همینه که دلتنگ برم...

که اگر اینجا نباشم...اونجا نتونم ببینمش

 

سیدجان! صدامو میشنوی؟!

می دونی که اغلب اوقات_ که به همیشه نزدیکتره_

ما فقط محض دلتنگی برای خودت، و نه حاجت گرفتن و ... اومدیم ری

حالام برای دلتنگ نموندنِ که می خوایم دستمونو بگیری

که مثل خودت قیام لله کنیم

که مثل خودت زانو به زانوی سید و مولامون...

چی میگم؟!

سید صدامو میشنوی؟!

ممنون برای همه این سالهای تنهایی و دلتنگی،

که بزرگترین مأمن و پناهم بودی توی این شهر خراب

ممنون که هجرت کردی به ری تا ساااالها بعد، من ملاقاتت کنم

من بچشم از وجودت،من دلم بره برات...

ممنون برای حضورت.ممنون که اینجایی.

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۰/۰۳/۰۶
تاسیان ...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی